Terugblik Bijeenkomst Community Commercie 23 mei

Redactie
KNVB Media
29 mei 2024, 11:00

Op donderdag 23 mei 2024 vond in het Yanmar Stadion, thuisbasis van Almere City FC, de bijeenkomst Partnerships van de Toekomst plaats. Tijdens deze laatste sessie voor de Community Commercie van dit seizoen doken we met de clubs in maatschappelijk verantwoorde partnerships, het meten van impact en wet- en regelgeving.

Samen met Niels Redert en Floyd Krom van Impct Agency was er een mooi programma neergezet om de clubs kennis te laten maken met de betekenis van impactvolle partnerships en verschillende impactmodellen. Een afwisselend dagprogramma en de aanwezigheid van deelnemers van verschillende BVO’s zorgden voor mooie gesprekken en nieuwe inzichten.

Tijdens het ochtendprogramma nam Impct Agency de kandidaten mee in een inspirerende sessie over de invulling van (toekomstige) maatschappelijke partnerships en bijpassende thema’s als CRSD (Corporate Sustainability Reporting Directive), ESG (Environment, Social, Governance) en Social Return. Het ochtendprogramma werd afgesloten met het bespreken van voorbeeldcases als Univé Verzekeringen en het maatschappelijk aandeelhouderschap van het Discovery Museum en het Museon-Omniversum.

Het middagprogramma startte met een introductie over een van de verscheidene impact meetmodellen. Impct Agency vertelde over hoe het Social Handprint model aan de hand van de zeventien SDG’s (Sustainable Development Goals) de maatschappelijke (financiële) impactwaarde van een organisatie meet. Na deze introductie mochten de deelnemers zelf aan de slag met dit handprint model tijdens de ‘Mini impact-meting’ workshop. In groepjes kozen de BVO’s één club waar zij een korte versie van de impact-meting voor uitvoerden, wat resulteerde in een indicatie van de totale financiële impactwaarde van die club. Na deze workshop nodigde Impct Agency de groepjes uit hun bevindingen en conclusies te bespreken met de gehele groep. Hierdoor werd de dag afgesloten met het delen van creatieve, innovatieve en impactvolle thema’s en partnershipuitingen van en binnen de BVO’s.

Wij kijken terug op een leerzame en diverse laatste bijeenkomst van dit seizoen voor de Community Commercie. Wij hopen dat de deelnemers veel hebben opgestoken van de sessie, van nieuwe bevindingen tot realisatie dat de club soms al meer impactvolle beslissingen maakt dan in eerste instantie werd gedacht.  Daarnaast hopen we dat de deelnemers met een frisse blik kijken naar de invulling van de partnerships van de toekomst!

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven