Ticketing 2.0

Redactie
KNVB Media
22 november, 14:15

Op dinsdag 29 oktober werd de eerste Inspiratiesessie voor de Community Marketing georganiseerd. Een leuke sessie met een breed scala aan interessante sprekers met als overkoepelend thema 'Ticketing 2.0'.

Concertgebouw Amsterdam: Jop Starmans van het Amsterdamse Concertgebouw nam de deelnemers mee in de uitdagingen van de culturele sector als het gaat om het aantrekken van nieuw publiek. Thema's als vergrijzing van de doelgroep, effectief mediagebruik en flexibiliteit in ticketingaanbod zijn ook voor BVO's zeer relevant. 

Heracles Almelo: Bas Wolters (Manager Marketing en Communicatie) van Heracles Almelo gaf een toelichting over het gebruik van facial recognition bij toegangscontrole en de implementatie van single sign-on. 

KNVB: Stefan van Hoof (Manager Ticketing bij de KNVB), coach van Nodal Block tijdens de Change the Game Challenge, sprak over de toepassing van Blockchain in ticketingsystemen en de voordelen hiervan.  

ESSMA: sprak over de ontwikkeling van ticketing binnen hun Europese netwerk. Wat doen andere clubs in Europa om hun stadion te vullen en nieuwe fans aan te boren? Iets waar elke club elk seizoen meer bezig is.

De dag werd afgesloten nadat de deelnemers in groepjes gingen zitten voor de break-outs. Alle marketeers gingen met elkaar in gesprek over het gevuld houden van het stadion en hoe ticketing(proposities) zich moet(en) ontwikkelen om daar een drijvende kracht achter te zijn. 

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven