Het Partnershiponderzoek kan ook wel het kleine broertje van het Supportersonderzoek genoemd worden. Net zoals het Supportersonderzoek wordt het Partnershiponderzoek sinds seizoen 2022/'23 ieder jaar uitgevoerd. De resultaten van dit onderzoek worden door de BVO's gebruikt om de relatie met hun commerciële achterban te versterken.
In het Partnershiponderzoek wordt er dieper ingegaan op de achterliggende reden van een bedrijf of individu om de BVO te sponsoren. Is het voor zichtbaarheid, of voor het opbouwen van het netwerk? Hoeveel business events van de BVO worden per seizoen bezocht? Hoe tevreden is de partner over de relatie met de BVO en wat zou er nog verbeterd kunnen worden? Worden de commerciële doelstellingen van het partnership behaald? Al deze vragen en veel meer komen aan bod in het partnership onderzoek. De resultaten worden aan de individuele club teruggekoppeld middels een online en interactief dashboard.
In het seizoen 2020/’21 is een speciale Covid-editie van het Partnershiponderzoek (heette toen nog Sponsoronderzoek) uitgevoerd. Extra focus is daarin gelegd op de relatie tussen partner en BVO in crisistijd. Zijn de alternatieven die door de BVO geboden worden naar wens en verwachting van de partner? Heeft de relatie nog steeds een commerciële meerwaarde voor de partner? Verwacht de partner een verandering in het sponsorbudget als de crisis langer aanhoudt? Juist in crisistijd is het belangrijk om goed op de hoogte te zijn van de behoeftes van de partner, zodat de BVO de dienstverlening zo kan inrichten dat er altijd meerwaarde voor de partner inzit.
Vanaf het seizoen 2022/'23 wordt het Partnershiponderzoek jaarlijks uitgevoerd en ligt de focus weer op het evalueren van de relatie met de vele partners die een club beheert. Ook wordt er gekeken naar vernieuwingen en verbeteringen binnen deze partnerships. Onderwerpen die hierbij aan de orde komen zijn onder andere: netwerkmogelijkheden, catering, wedstrijdbeleving en contact met de club. Daarnaast zijn er nieuwe onderwerpen als duurzaamheid en maatschappelijke betrokkenheid toegevoegd.
Terug naar boven
Wij maken gebruik van cookies
Ok