Update - centraal thema stadionexploitatie

Redactie
KNVB Media
12 februari 2018, 16:15

Eén van onze centrale thema's dit seizoen is commerciële exploitatie. Het doel is om marketeers en commercieel managers / medewerkers van betaald voetbalorganisaties (nieuwe) inzichten te bieden ten aanzien van het verbeteren van de fanbeleving en de exploitatie van voetbalstadions. Hoe gaan we dit bereiken?

Fan experience onderzoek
In samenwerking met ESSMA voert KNVB Expertise in oktober onder Nederlandse én buitenlandse clubs een fan experience onderzoek uit. Het doel van het onderzoek is om marketeers vernieuwende inzichten en concrete voorbeelden te bieden die de fan experience in en rond het stadion kunnen verbeteren. Inmiddels is het onderzoek reeds uitgezet onder buitenlandse clubs. De terugkoppeling van de resultaten van het onderzoek volgt in de maand april tijdens de fan experience workshops voor marketeers.

Commerciële stadionexploitatie
Naast het fan experience onderzoek hebben wij op dit moment interviews met een aantal clubs op het gebied van horeca-exploitatie, commerciële exploitatie en stadionontwikkeling. De resultaten van de interviews koppelen we terug aan commercieel managers / medewerkers van BVO's tijdens de inspiratiesessies commerciële exploitatie. Het doel van de interviews en de sessies is om BVO's handvatten aan te reiken om de commerciële inkomsten op wedstrijd en niet-wedstrijddagen te vergroten. Klik hier voor meer informatie over deze sessies.

Gerelateerd nieuws

Laatste artikelen

Terug naar boven