Ook module 4 van de Leergang Management Betaald Voetbal was een geslaagde en leerzame dag. 7 december kwamen de deelnemers en nieuwe gastsprekers samen bij RKC Waalwijk.
De dag werd gestart met drie inspirerende sessies met als overkoepelend thema ‘club, samenleving en commercie. De verschillende verhalen van onder andere Jordens Peters, Pieter Kuijpers, maar ook de eigen deelnemers gaven nieuwe waardevolle inzichten en iets om over na te denken bij de eigen club.
Na de lunch werd ingezoomd op de basisbeginselen van marketing en stakeholdermanagement. De groep ging hier ook praktisch mee aan de slag.
Dit zijn een aantal take-aways van deze dag:
Besef de cruciale rol van jouw club in de regio. Dus ken je positie als club zijnde en zie de kansen die er zijn. Onthoud: Je club is een merk met groot bereik. Andersom geldt ook, de regio is cruciaal voor je club. Dus ken je regio en achterban. Probeer hen te bereiken en te (ver)binden. Als het met de regio goed gaat, gaat het ook goed met je club.
Belangrijke punten om dit te laten slagen:
- Laat je missie en visie de leidraad voor de bedrijfsvoering zijn;
- Draag als club consistent uit naar de regio waar het voor staat;
- Een duidelijke positionering is belangrijk, maar uiteindelijk is de uitvoering door je werknemers nog belangrijker;
- Elke werknemer voelt verantwoordelijkheid voor de club en vertoont passend gedrag, doordat zij zich gezien en gehoord voelen.
- Breng al je stakeholders continue in kaart en zorg dat je hen de juiste prioriteit geeft.
Terug naar boven