Terugblik UEFA CFM seminar 2

Redactie
KNVB Media
15 februari 2019, 9:15

De groep van Nederlandse BVO-medewerkers en bondsmedewerkers uit andere Europese landen zijn op 13 en 14 februari opnieuw bijeengekomen in het kader van de tweede seminar van de UEFA Certificate in Football Management. Dit keer op twee verschillende locaties, namelijk de Galgenwaard en de KNVB Campus.

De afgelopen maanden zijn de cursisten aan de slag gegaan met een drietal online modules. Rondom thema’s als ‘the organisation of World Football’, Strategic Management and Operational Management heeft iedereen een 1e onderzoeksopdracht moeten uitvoeren toegespitst op de eigen voetbalorganisatie. De tweede seminar stond in het teken van ‘Football Marketing and Communication’. Marketingspecialist Roman Putsch vanuit UEFA en Raymond Boyle namens de Universiteit van Glasgow waren de gastsprekers. Zij hebben de groep bijgespijkerd over het reilen en zeilen van marketing en communicatie binnen een (internationale) voetbalorganisatie.

De groep zat uiteraard niet alleen in de luistermodus. Zo was men regelmatig met elkaar in gesprek rondom groepsopdrachten als; ‘Hoe kan de KNVB  de EK-kwalificatie wedstrijd tegen Wit-Rusland op 21 maart in zoverre vermarkten dat zij de Kuip die avond uitverkopen’ en ‘Tuig een marketingplan op met als doel een nieuwe mascotte voor Euro 2020 te bedenken en te promoten’. Ook de creatie, (door) ontwikkeling en duurzaamheid van een sociale mediastrategie kreeg volop aandacht in de groepsopdrachten.

Alvorens we in juni het laatste seminar hebben zal de groep in de tussenliggende maanden online aan de slag gaan met PR-, sponsor-, media- en event management modules.

 

Laatste artikelen

Terug naar boven