Betaald voetbal is niet ‘maar een spelletje’, het speelt een belangrijke rol in het leven van miljoenen mensen in Nederland. Hoeveel impact het op de maatschappij heeft, is in kaart gebracht door PwC. De belangrijkste conclusies van dit onderzoek getiteld De maatschappelijke impact van het betaald voetbal zijn:
Commercieel scoren in crisistijd is een lastige opgave voor voetbalclubs als bedrijven in de overlevingsmodus staan. Desalniettemin is dit ook een tijd waarin je juist kan laten zien dat we er voor elkaar zijn. Hoe je dat doet, kan een mooie basis zijn voor commercieel succes zodra bedrijven weer open staan voor partner- en sponsorships. Hierbij een samenvatting en antwoorden van de deelnemers van de training ‘Kansen creëren in crisistijd’.
In het seizoen 2019/'20 organiseert KNVB Expertise voor de zeske keer de Leergang Management Betaald Voetbal (LMBV). Dit is hét opleidingsprogramma voor professionals in het betaald voetbal. Deelnemers aan deze opleiding werken op strategisch niveau aan de ontwikkeling van zichzelf en hun club en krijgen inzicht in de verschillende onderdelen van een betaald voetbalorganisatie (BVO). Lees in deze brochure hoe de leergang er komend seizoen uit gaat zien.
Op woensdag 8 mei was KNVB Expertise aanwezig bij het Trendwatching event: The Future of Experiences. Doel van de dag was om inzicht te krijgen in de ontwikkeling van consumententrends en hoe deze ontwikkelingen de toekomst van stadionbeleving gaan beïnvloeden. Lees in deze publicatie de belangrijkste take-aways van deze bijeenkomst.
Niet is mooier dan een uitverkocht voetbalstadion. Een bruisende plek waar mensen samenkomen om hun club naar een overwinning te schreeuwen. De gezelligheid, mooie sfeer en een lekkere pot voetbal is waar je het als BVO voor doet. Maar aan een vol stadion zitten natuurlijk meer voordelen voor een BVO. Zo zijn ticketing- en horecabaten belangrijke inkomstenbronnen en zorgt een vol stadion voor een betere uitstraling op TV en richting (potentiële) sponsoren.
Maar hoe zorg je er nou voor dat het stadion elke thuiswedstrijd gevuld is? Aan de hand van o.a. deze publicatie hopen wij alle medewerkers van BVO's te inspireren en ondersteunen bij het trekken van volle stadions!
Bekijk hier het programma van het Kenniscongres Betaald Voetbal 2019!
Op 19 oktober organiseerde KNVB Expertise een zogenoemde ‘Creatieve Brainstormsessie’ waarin met 10 creatieve geesten van búiten het voetbal het gesprek is aangegaan over de ontwikkelingen van verdienmodellen bínnen het betaald voetbal. Lees hier het verslag.
Ook in 2018 wordt er een serie 'Masterclasses voor Toezichthouders in het Betaald Voetbal' georganiseerd. In de masterclasses komen de thema’s ‘dynamiek in de boardroom’, ‘finance, audit en in control’ en ‘stakeholdermanagement’ aan bod. Daarnaast zal er uitgebreid ruimte zijn om onderling ervaringen uit te wisselen en kennis te delen.
Op woensdag 7 maart 2018 vindt het jaarlijkse Kenniscongres Betaald Voetbal plaats! Dit jaar is het een extra bijzondere editie. KNVB Expertise bestaat namelijk 10 jaar! Benieuwd naar het programma? Bekijk het hier!
Met de publicatie “Ons Seizoen 2015'/'16” wordt nog één keer teruggeblikt op het afgelopen seizoen. Een seizoen dat ups en downs kende, spannende wedstrijden, aangrijpende stiltes en bijzondere verhalen. Alles is samengevat in een bijzonder seizoensoverzicht boordevol statistieken, infographics en verhalen.
Ook dit jaar doen de Eredivisie en de Jupiler League in samenwerking met KNVB Expertise verslag van de financiële situatie in het Nederlandse betaald voetbal. ’Het Seizoen in Cijfers 2014/15’ geeft een transparant beeld van de cijfermatige ontwikkelingen binnen het Nederlandse betaald voetbal over het afgelopen seizoen.
Terug naar boven
Wij maken gebruik van cookies
Ok