Terugblik inspiratiesessie Community Commercie

Redactie
KNVB Media
13 november, 10:15

Afgelopen 9 oktober vond de eerste bijeenkomst van de Community Commercie plaats. Om 13:00u werd er afgetrapt in de Galgenwaard door KNVB Expertise waarna zowel PSV als Helmond sport een interessante presentatie hebben gegeven over partnership activatie en de positionering van de club binnen de regio.

Een prikkelende en uitdagende presentatie van Marcel Beerthuizen gaf na de pauze stof tot nadenken. Deze presentatie kwam goed van pas bij de breakoutsessie. Hierin gingen de clubs in groepen uit elkaar om best practices te delen. De openheid en het enthousiasme waarmee dit met elkaar werd besproken maakte deze inspiratiesessie zeer succesvol, wat ook terug te zien is in de evaluatie waar het gemiddelde cijfer van 8.1 is gegeven. 
Op naar een goed vervolg vanuit de Community Commercie! Dank voor de aanwezigheid en het voorbereiden van de best practices. 

Belangrijkste learnings

-Bereken de waarde van je partnership. Wat levert het je partner op en wat kan je dus vragen?-

-Denk vanuit het mediabereik. Hoe groter de groep is die je kan bereiken, hoe interessanter dit is voor de partner.

-Vraag vanaf het begin van de samenwerking de behoefte uit van de partner. Pas dan kan je hier als club goed op inspelen.

-Zet vloggers in voor maatschappelijke doeleinde. Dit zorgt voor een groot bereik.

-Creëer verdienmodellen in de media. Er wordt op dit moment te weinig gebruik gemaakt van branded content.

Laatste artikelen

Terug naar boven