Digitaal Kenniscongres Betaald Voetbal

14 oktober 2020
13.00u - 16.30u
n.t.b

Jaarlijks organiseert KNVB Expertise het Kenniscongres Betaald Voetbal, een evenement gericht op alle medewerkers van de BVO's in Nederland. Deze dag heeft als doel medewerkers van BVO's te inspireren met voorbeelden uit binnen- en buitenland en om kennisuitwisseling tussen clubs tot stand te brengen. Bij het Kenniscongres komen er meerdere sprekers aan bod die trends en ontwikkelingen van binnen en buiten het voetbal bespreken gericht op de domeinen marketing, commercie en finance.

Wegens de ontwikkelingen omtrend het COVID-19 virus is besloten het Kenniscongres Betaald Voetbal komend seizoen online te organiseren. Vanuit een professionele studio brengt Bas van Veenendaal het Kenniscongres bij de deelnemers tot in de woonkamer. Het programma bevat de volgende sprekers:

Jan de Jong (Directeur Eredivisie CV)

Jan de Jong zal worden geïnterviewd door Bas van Veenendaal. Tijdens dit interview wordt er gesproken over de impact van het Covid-19 virus op onze sector en de onzekerheden die nog voor ons liggen. Wat zijn de verschillende scenario's voor de komende periode en hoe gaan we hiermee om?

Frans Goenee (Inspiratie manager Efteling)

Frans Goenee deelt zijn ervaringen met gericht op de Fan Experience. In het attractiepark de Efteling staat de bezoeker al deccenia lang centraal en is een bezoek aan het park een sprookjesachtige beleving. De vraag is hoe voetbalclubs nog meer een beleving kunnen maken van een wedstrijdbezoek. Dit gaat van de wandeling naar het stadion toe, het halen van een drankje, tot de kleding van de stewards. Frans maakt de kijkers deelgenoot van zijn jarenlange ervaring. 

Sander van Stiphout (Directeur International Johan Cruijff Arena) & Giel Kirkels (Innovatiemanager KNVB)

Sander en Giel organiseerden vanuit de Johan Cruijff Arena en de KNVB, in samenwerking met de UEFA, City Football Group, TSG Hoffenheim, Ajax & KPMG, de Innovatie Challenge: Reimagine Football. In deze challenge werd het bedrijfsleven opgeroepen om mee te denken bij het heropstarten van het (betaald) voetbal na de Corona Crisis. Meer dan 330 bedrijven uit 38 landen hebben zich aangemeld bij de Challenge met uiteindelijk 6 verschillende winnaars. Sander en Giel bespreken de verschillende initiatieven en gaan dieper in op de oplossingen die zijn aangedragen door de winnaars.

Steven Sedee (Manager Sportsponsoring ING)

Steven Sedee, manager sportsponsoring ING, deelt in de track commercie zijn visie op waarom het interessant is om een partnerschap aan te gaan in de sport, en specifiek in het voetbal tijdens en na corona. Waar moet een club aan voldoen? Hoe verplaats je je in een (potentiële) partner? Welke doelen zijn er in samenwerking met de club te behalen? Middels een SWOT-anlyse gaat hij verder in op de de meerwaarde van MVO activiteiten voor zowel club als partner.

Kieran Maguire

Kieran Maguire is een hoogleraar aan de universiteit van Liverpool en auteur van het boek: The price of Football. Hij is met zijn expertise op dit moment veel in de Engelse media en gaat dieper in op de accountancy van voetbalverenigingen, ook in tijden van crisis. Tijdens deze sessie gaat hij voor een selecte groep finance medewerkers een presentatie geven over zijn boek en legt hen scherpe stellingen voor.

Open Finance Discussie 

In de tweede sessie binnen het Finance track zetten we de clubs centraal. Een aantal clubs komt aan het woord over de huidige (financiële) situatie bij de club, een doorkijkje naar de situatie einde van het seizoen (plus het seizoen daarna) en wat de risico’s en kansen zijn voor de club om door de Corona-crisis heen te komen. Actief deelnemen wordt gewaardeerd!

Bob van Oosterhout (directeur Triple Double)

Bob van Oosterhout richt zich op het vercommercialiseren van de MVO activiteiten van een betaald voetbalorganisatie. In deze sessie wordt gezocht naar de overlap van de werkzaamheden van de marketeers en de commercieel medewerkers om zo tot het beste resultaat te komen. 

Bart Wiley (Executive Vice President & Chief Global Officer Seattle Sounders)

De Seattle Sounders is een grote club in de Vernigde Staten. Op dit moment is voetbal de opkomende sport in de VS en daarvan weten de Seattle Sounders te profiteren. Bart vertelt over het grote succes van zijn club in Amerika en de verschillende initiatieven die zijn ondernomen om een grote fanbase op te bouwen. Tijdens de presentatie komt ook aan bod hoe de fans het beleid binnen de club grotendeels bepalen. Ben jij benieuwd hoe dit in zijn gaat?  

Het congres start om 13.00u stipt en eindigt om 16.30u. Uiteraard is er begrip voor de lange zit, waarvoor we kleine pauzes hebben ingelast. Sla dus wat lekkers in voor tijdens het Congres dan zorgen wij voor leuke en interactieve presentaties, goede voorbeelden een interessante interviews.  
 
Heb jij je nog niet aangemeld? Meld je dan snel aan via de link in je mailbox of stuur een bericht naar expertise@knvb.nl.

 

 

14 oktober 2020
13.00u - 16.30u
Online
n.t.b

Aankomende evenementen

Terug naar boven