Marketing

Marketing is een belangrijk terugkerend thema op de agenda van KNVB Expertise. Op welke wijze kunnen BVO’s meer fans aantrekken en de tevredenheid van hun fans verbeteren? Wat zijn actuele thema’s en welke best practices zien we terug in de branche of daarbuiten? Om clubs bij dit soort vragen te ondersteunen, richt KNVB Expertise zich door middel van onderzoek, kennisdeling, opleiding en advies op het thema marketing.

Zo wordt er onder bestaande fans het Fan Onderzoek uitgevoerd. In dit onderzoek wordt er onderzocht wat fans van de huidige beleving in het stadion vinden maar ook wat hun behoeften zijn om de beleving in en rond de club te vergroten. Daarnaast voert KNVB Expertise onderzoek uit onder potentiële fans die op dit moment nog niet naar het stadion toe komen. Wat kunnen BVO's doen om ook deze potentiële fans in het stadion te mogen verwelkomen?

Tenslotte speelt KNVB Expertise in op de behoeften van BVO's op het gebied van marketing door kennisdelingsbijeenkomsten te organiseren. Op deze bijeenkomsten kunnen (Nederlandse) BVO's onderling kennisdelen, maar wordt er ook soms gebruik gemaakt van experts of marktpartijen die gespecialiseerd zijn op een specifiek marketingthema.

Rutger Veenema

Trainee Betaald Voetbal

 

Terug naar boven